@visitaalborg!

Sponset opphold // visitAalborg

Nordens paris, aka Aalborg !

Ja, som dere sikkert fikk med dere før helgen så satt vi snuten over havet til Danmark, nærmere bestemt Aalborg. Byen består av nærmere 130 tusen beboere, hvor 25 tusen er studenter!

For meg var alt nytt, jeg har adri besøkt annet enn København, så forventingene mine var veldig delte! Overraskelsen var derfor stor når vi ankom hotellet og skulle starte på vår utflukt i byen. Jeg så for meg en liten shopping -gate, men her tok jeg grundig feil! Byen bestod av store shopping gater, senter, barer, restauranter og x-antall deilige bakere! Alt var så pent og delikat, og det var et yrende folkeliv uansett hvor vi gikk!

Når vi kom startet vi dagen med litt shopping. Jeg vet ikke med dere, men jeg kan titte og shoppe meg ihjel til ungene, og går heller i butikken å titter til dem enn til meg selv ( selv om jeg er god på begge deler) .  I Aalborg krydde det av nydelige barne butikker, og jeg brukte sikkert to timer bare på å titte og handle til barna. Luksus baby var min soleklare favoritt, altså!!! Jeg skulle tatt med meg butikken hjem, men det var lettere ønsket enn gjort! Hehe….

Victor var også nysgjerrig! Aalborg hadde noe å se på for alle og en hver. Alt fra shopping, til museum og gammel og ny arkitektur.

Mor i sitt rette element – shopping!

Utenfor en hver butikk var det stort set pyntet med vakre blomster og lys, noe om ga et godt og innbydende inntrykk.

Når man er i Aalborg kan man velge om man vi gå langs fjorden å se cruise shipene som r lagt til ,eller i shoppinggaten, vi valgte å gå litt variert slik at vi fikk sett mest mulig!

Etter noen timer på shopping ble det tid for litt mat, og lunsjen tok vi på en intim, trivelig og lekker Italiensk restaurant, Lalocada. Restauranten ligger koselig plassert ved klosteret og har en innbydende fasade. Her fikk vi servert helt fantastisk italiensk mat, med smaker som pirret alle sansene

Mens vi satt og spiste fylte plassen seg mer og mer opp, så at restauranten er populær er ingen overraskelse.

Når lunsjen var inntatt satt vi snuten mot Aalborg Zoo…

Jeg fikk se tigere og isbjørner på nær holdt og det var virkelig en opplevelse verdt å oppleve! I Aalborg zoo kom man veldig tett på dyrene, noe jeg syntes var helt utrolig! Det å se en isbjørn var helt sykt stort, for meg var et kanskje noe av det største!

Parken passer seg perfekt for familier med barnevogn og småbarn. Derfor vil jeg anbefale parken for alle barnefamilier som besøker byen. Lekeapparater, et stort klatre senter, samt mange kafeer er noe av hva Aalborg zoo har å by på. Parkeringplasser er det masse av, så her er det bare å kjøre bilen helt opp til «døren» og trille inn.

Etter nesten 3 timer i parken satt vi snuten mot hotellet for å slappe av litt før turen skulle gå videre. På rommet stod det friske blomster, gavekort og noen deilige prøver på håndkremer, bodylotion og parfymer.

Etter en times tid med hvile var det bare å få på seg fillene igjen….

Vi ble hentet på hotellet og kjørt ut til et lager noen få kilometer fra hotellet. Et lager som var alt annet enn et lager når dørene åpnet seg. Her inne gjemte det seg deilig mat fra alle mulige verdensdeler og kulturer! Dette må være den beste maten jeg noen gang har fått i «takeaway» ! Rett og slett det beste jeg har smakt! Samt at prisene her heller ikke var noe nevneverdig høye at det gjorde noe.

Light house Street food er absolutt noe jeg kan anbefale. Konseptet er helt rått og maten er helt magisk!

Lørdagen var en minnerik og oppleves rik dag fra morgen til kveld for oss, og vi sovnet begge før klokken var 22… Haha…

Vårt opphold fra Lørdagen ble også filmet, noe jeg tenkte å dele med dere i runde to fra turen vår!

Jeg kan konkludere med at Aalborg er en by for alle som ønsker å få en pakke av alt mulig når de er på tur. New York times har også kåret Aalborg til den 8. mest spennende byen å besøke i 2019 – og bare det sier sitt! Gjør det ikke?